היי כולם!
אז בזמן שאיתי ולין נהנים בספרד, אני באתי לפה למלא קצת את החסר עם פוסט חדשות!
להפתעתי, הוכרזו ופורסמו דיי הרבה דברים לאחרונה, והרבה מתוכם דברים שירימו לכם את ההייפ לקראת הקוד ארק, שלהזכירכם, מתחיל באנימה בפרק שיוצא ביפן בראשון הקרוב!
אז בלי עוד מילים מיותרות, בואו ניכנס לחדשות.
עדכון חדש לטיימסקיפ במנגה:
*אין פה ספויילרים למנגה*
הוכרזה תחרות מיוחדת, ובה מעריצים מציירים ומגישים עיצובים משלהם לנינג'ות, כאשר המנצח יזכה באיור מחדש ע"י מיקיו איקמוטו (המאייר של המנגה של בוריתו) לעיצוב שלו.
למה זה משנה? ובכן, קודם כל, אני מצרף פה קישור (לחיץ) לפוסט באתר הרשמי של נארוטו הנוגע בתחרות למי שאולי מעוניין (שימו לב: החלק על התחרות לא קיים בגרסה של הפוסט באנגלית, אז יש להשאיר אותו ביפנית). דבר שני, המנצח בתחרות יזכה גם בדף מודפס ומלא של ציור מאת איקמוטו עם צבעים והכול, + החתימה של איקמוטו על העותק. נחמד ומגניב, אבל… מה הקשר טיימסקיפ?
ובכן, הציור הנ"ל, שאני אצרף בעוד רגע, הוא של בורוטו וקאוואקי אחרי הטיימסקיפ – ולמעשה, מספק לנו את ההצצה הרשמית הראשונה לטיימסקיפ מאז הסצינה הראשונה בצ'אפטר/ פרק 1 של בורוטו. חדי העין מביניכם ישימו לב כי העיצוב שלהם מעט השתנה, ספציפית בשיער, אבל זה לא משהו משמעותי. בגדול, זה לא איזה דבר ענק שנחשף, אבל לדעתי התזמון, במיוחד בהתחשב באירועי הצ'אפטר האחרון במנגה (אני לא אפרט, אבל אם אתם יודעים, אתם יודעים), רומז כי אנחנו באמת מאוד קרובים לזה כבר במנגה. נקווה שאני צודק.
ומאחר וכבר דיברנו על המנגה של בורוטו במובן מסויים, בואו נמשיך עם זה:
הווליום החדש של בוריתו:
לאלה מכם שאולי לא יודעים, ווליומים הם ספרי מנגה המאכסנים בתוכם מקבץ של צ'אפטרים – והם הדרך הנוחה ביותר לקנות עותקים של מנגות, וכמו כן גם הדבר שהמכירות שלו מכניסות הכי הרבה כסף ליוצרי המנגה מכול המוצרים של סדרה.
ובכן, לבורוטו יצא לפני מספר ימים ווליום חדש – מספר 19, ויחד איתו, כרגיל, קיבלנו את הכריכה של הווליום החדש – שאני מאוד אהבתי הפעם, ומסר חדש מהמאייר של המנגה – מיקיו איקמוטו (Mikio Ikemoto).
הכריכה, כפי שכבר אמרתי, היא ממש יפה ומגניבה לדעתי, אבל מכיוון שטכנית יש בה ספויילרים במנגה (למרות שהיא לא באמת מגלה כלום על הסיפור), אני אסתיר אותם בתיבת ספויילר בשביל אלה שאולי לא רוצים לדעת כלום.
וכמובן, כמו שאמרתי, יש לנו את המסר של מיקיו איקמוטו מהווליום:
"צפיתי בכול העונה הרביעית של דברים מוזרים. אני לא יכול לחכות יותר. אני חיכיתי לדרמה מערבית מאז ״24״ ו״משחקי הכס״.
"זו יכולת שלא משנה, אבל אני תמיד זוכר את השם של כל דמות. אני אפילו זוכר את השמות המלאים של הדמות הראשית, החברים שלה, חביב מרוואן (הטרוריסט), ולדימיר ביירקו (הטרוריסט), מיכאל אמאדור (סוחר הנשקים), את שאר הקאסט, וגם אויבים נוספים ודמויות צדדיות.
"מנגד, קשה לזכור שמות יפניים. מעניין למה?"
ובדומה לבורוטו, יש עוד מנגה שבדיוק הוציאה ווליום…
ווליום 1 של סאסקה רטסודן:
כפי שכבר ציינתי, בוריתו היא לא המנגה היחידה שבדיוק הוציאה ווליום ביפן. גם המנגה של סאסקה רטסודן, שאני לא יכול להדגיש מספיק כמה היא עדיפה על מה שקיבלנו עכשיו באנימה ואתם צריכים לקרוא אותה, הוציאה בדיוק את הווליום הראשון שלה, וכמובן שגם הוא בא עם כריכה ומסר ממאייר המנגה – קימורה שינגו (Kimura Shingo).
כריכת הווליום:
המסר של קימורה שינגו מהווליום:
"אני מהאנשים שתמיד אהבו קומיקס של ווליום אחד בלבד, אבל בשלב מעט מאוחר בחיי, התחלתי לקנות כרכים של ג׳אמפ," (מגזין המנגות הגדול ביפן, שבו רצה גם נארוטו) "והכול התחיל עם נארוטו. אני מתכבד ביותר להיות מעורב ביקום של נארוטו, אשר בנקודה מסויימת בחיי, הציל אותי."
נוסף על אלה, בווליום של סאסקה רטסודן צורפו גם 3 סקיצות של קימורה שינגו שצייר במהלך העבודה על המנגה, אז בואו נעבור עליהן:
הסקיצה הראשונה היא של סאסקה וסאקורה במרפאת הכלא, והיא ממש יפה.
הסקיצה השנייה היא של סאסקה על רקע הרים, והיא ממשששש יפה ומגניבה לדעתי. לגמרי מעבירה את התחושה של סאסקה כדמות, שהוא מגניב, קשוח, ומדהים (מדבר מעריץ של סאסקה, תתמודדו).
והסקיצה השלישית והאחרונה היא של שותפיו של סאסקה לתא בכלא, והיא סבבה. אין בה שום בעיה, היא פשוט לא מדהימה או מיוחדת כמו הקודמות לדעתי.
ולסיום, מאחר ואנחנו כבר מדברים על המנגה של רטסודן, פורסם כבר כי הווליום השני והאחרון שלה ייצא הקיץ. לא ידוע כמה צ'אפטרים יהיו למנגה (למרות שהיא כבר קרובה מאוד לסיומה), אבל בהתחשב בזה שווליום של מנגה בד"כ עומד על כ- 200 עמודים, ניתן לחשב כמה צ'אפטרים עוד נותרו.
ועכשיו… בואו נדבר על האנימה.
קוד ארק עומד להיות מטורף באנימה:
כמו שכולנו כבר מדברים וחופרים בכמה חודשים האחרונים, האנימה של בורוטו עומדת סוף-סוף לחזור לעלילת המנגה לראשונה מאז סוף 2021, עם הקוד ארק מהמנגה ש, בלי להיכנס לספויילרים, אתם בטוח לא מצפים למה שיקרה בו אם אתם לא קוראים אותה.
אבל, כמו שלמדנו עם האדפטציה של סאסקה רטסודן שבדיוק נגמרה עכשיו, תוכן טוב לא בהכרח אומר שהאנימה תעשה אותו טוב, אז נשאלת השאלה – האם צריך לדאוג בנוגע לקוד ארק? לא. ממש לא.
מעבר לזה שהעבר מראה בבירור שהאנימה עולה בכ- 20 רמות בכול פעם שחוזרים למנגה, יש גם מלא מידע מבטיח שקיבלנו לגבי המקרה הספציפי של הארק הזה.
תחילה, מסאיוקי קודה (Masayuki Kouda), שהוא אחד האנשים הטובים והמנוסים ביותר בסטודיו פיירוט (Studio Pierrot, הסטודיו הראשי של האנימה), ועובד על הפרנצ׳ייז של נארוטו מאז האנימה המקורית שלו, עובד (בשיתוף פעולה עם נוספים) על בימוי כל 3 הפרקים הקרובים של האנימה. עכשיו, מכיוון שאני יודע שאנשים כמוני שקוראים על צוותי הפקה ומאחורי הקלעים של אנימות הם אחוז מאוד קטן מהקהילה העולמית, ובטח ובטח הישראלית, אני בטוח שלפחות לכמעט כולכם זה לא באמת אומר הרבה. לכן, הנה לכם טעימה קטנה מהרזומה שלו: הבן-אדם ביים ועשה את הסטוריבורד (שבפשטות, הוא סוג של "המצלמה" של אנימציה. אמן סטוריבורד קובע זוויות מצלמה, תאורה, צבעים, וכו') של פרקים 135 (התבוסה של אוראשיקי), 192 (העבר של קאוואקי), ו- 218 (המוות של קוראמה). בנוסף, הוא גם עבד בתור במאי אנימציה לפרקים 1, 65 (נארוטו וסאסקה נגד מומושיקי), 135, ו- 192 של בוריתו, עשה קטעי אנימציה לסרט של בוריתו, ועבד כבמאי אנימציה ואנימטור על עשרות פרקים בנארוטו, נארוטו שיפודן, ובורוטו. מדובר באחד האנשים הטובים שעובדים על האנימה, אז כמובן שנוכחותו על 3 פרקים ברצף מעלה בהרבה את הסיכוי שהארק יפתח ברמה הגבוהה שאנחנו מצפים ממנו.
אבל חכו, כי זה לא נגמר כאן. המידע הבא שלי הוא אומנם לא רשמי, אלא הדלפה שלא אושרה רשמית, אבל המקורות שלה הם אמינים, אז קחו בעירבון מוגבל, אבל לדעתי אפשר לסמוך על זה. ואני מאוד, מאוד שמח שאפשר לסמוך על זה, כי על-פי אותם המדליפים, אנימטורים ובמאים שעבדו על כמעט כל הפרקים הטובים ביותר בבוריתו, ואנשים חדשים שלא ראינו עד כה עובדים על הסדרה, יופיעו על הפרקים של הארק.
הפרקים הנ"ל הם 65 (נארוטו וסאסקה נגד מומושיקי), 175 (צוות 7 נגד דיפה קרב שני), 186 (צוות 7 נגד אאו), 189 (קאוואקי נגד גארו), 204 (נארוטו וסאסקה נגד ג׳יגן), 206 (צוות 7 נגד בורו), 207 (הצ׳ידורי של סאראדה), 208 (בורושיקי שוחט את בורו), 216 (נארוטו וסאסקה נגד אישיקי), 217 (באריון מוד נארוטו נגד אישיקי), ו- 218 (המוות של קוראמה).
בנוסף, לדברי המדליפים, יהיה לפחות פרק סופר מיוחד אחד שיתעלה הפקתית על כל מה שראינו עד כה מהסדרה🔥 ובואו רק נגיד שבתור קורא מנגה, אני יכול לדמיין מה יזכה ליחס הפקתי כזה…
אז כן, יש למה לצפות מהקוד ארק, ואני מאוד אופתע אם הוא יאכזב. אבל היי, אם אתם עדיין לא מתרגשים לקראת מה שעומד להגיע, יש לי עוד משהו כדיי להלהיב אתכם:
צוות ההפקה של פרק 287:
אז בקצרה, היה לי חשק לעבור על צוות ההפקה של הפרק הקרוב שפותח את הארק של קוד (ובמידה ואני אצליח, להתחיל לעקוב אחרי הצוותים באופן קבוע כדיי שאכיר אותם טוב כמו שאני מכיר את אלה של וואן פיס), ומאחר ואני יודע ממתי שסיקרתי צוותי הפקה של פרקים בתגובות פה ב- 2021 שיש אנשים שמעוניינים בזה, החלטתי כבר לכתוב את מה שאני קורא בשבילכם פה:
במאים: איומו אונו (Ayumu Ono), ביים ועשה את הסטוריבורד של פרק 207 (הצ׳ידורי של סאראדה).
מסאיוקי קודה (Masayuki Kouda), שציינתי קודם.
אמני סטוריבורד: יוקיהירו מאצושיטה (Yukihiro Matsushita), פרקים 203 (ג׳יגן מופיע בבית של נארוטו), 214 (אישיקי מופיע לראשונה).
שוב, קודה שצויין קודם.
במאיי האנימציה: מיונג האן פארק (Myoung Hun Park), פרק 278 (מתגלה שקיסרו הוא חיצוני של קארה).
רנקו נקאביאשי (Ranko Nakabayashi), פרק 207 שצויין קודם, + עשה אנימציה לפרקים 1 ו- 207, ולפרק 3 של האנימה החדשה של בליץ׳.
צוטומו אונו (Tsutomu Ono), פרקים 207 שצויין קודם ו- 216 (נארוטו וסאסקה נגד אישיקי, בסוף הפרק נארוטו עולה לבאריון מוד).
רינקו נישיהארה (Rinako Nishihara), פרקים 175 (צוות 7 נגד דיפה קרב שני) ו- 207 שצויין קודם.
איי מוצ׳ידה (Ai Mochida), אנימטור על פרקים 206 (צוות 7 נגד בורו), 214 שצויין קודם, ו- 216 שצויין קודם.
תסריטאי: מסאיה הונדה (Masaya Honda), התסריטאי הראשי של האנימה, וכתב את התסריט לפרקים 216-218 (נארוטו וסאסקה נגד אישיקי, באריון מוד, המוות של אישיקי, והמוות של קוראמה).
סטודיו: ג׳יוו אנימציה (Jiwoo Animation), הם הסטודיו הצדדי העקבי והטוב ביותר של בוריתו, ועבדו על פרקים 206 ו- 216 שצויינו קודם.
ו… זהו, באופן כללי הצוות נראה מעולה. יש המון אנשי צוות (במיוחד במאיי אנימציה), ולרובם המוחלט רזומה מרשים, אז אפשר לצפות ללא מעט. אני דיי מופתע שהם לא פותחים את הארק עם פרק של הסטודיו הראשי, אבל כל עוד זה לא נראה שזה יפגע ברמה באופן בעייתי (וזה לא נראה ככה), אין פה בעיה בעייני.
וכשאני אומר "נראה", אגב, אני מתכוון לכך, כי לכול פרק של בורוטו מפורסמות כמה תמונות מתוכו לפני יציאתו כחלק מהשיווק ובניית הציפייה לפרק השבועי, והתמונות שפורסמו מפרק 287 נראות מטורף. מן הסתם שאי אפשר לשפוט את האנימציה שתהיה בפרק על-פי התמונות האלה, כי אנימציה = תנועה ואי אפשר לדבר על תנועה על-סמך תמונה עומדת, אבל לכול הפחות אפשר לחתום בביטחון על-כך שהאיור בפרק יהיה ממש יפה.
אני מצרף פה את התמונות בתיבת ספויילר כמובן, שוב, בשביל מי שלא רוצים לראות כלום לפני הפרק, אבל רק אומר מראש שהן לא באמת מגלות כלום – אז לדעתי זה לא יהרוס לכם משהו.
התמונה השנייה היא של קוד עם הקארמה הלבנה שלו מופעלת, וגם הוא נראה אש. (לצערי זאת באיכות נמוכה יותר)
ולסיום, רגע לפני שנסיים את הפוסט…
כמה דברים קטנים שאין לי כל-כך מה לכתוב עליהם ולכן הם נדחסים כאן:
הוכרז כי הדיסק של הסגיר ה- 23 של בוריתו ייצא ביפן ב- 08/02/2023 (מה שאומר שהוא כבר יצא עכשיו), ויחד עם ההכרזה, קיבלנו את הציור של אריזת הדיסק – שהוא הדבר המשמעותי בשבילנו, כי הוא פשוט ציור נחמד של בורוטו על נדנדה.
דבר נוסף שהוכרז הוא תאריך היציאה של מארז ה- DVD והבלו-ריי ה- 15 של האנימה, שיכלול את פרקים 247-260 (כלומר, פונאטו ארק, או לחלופין, שום דבר מעניין). המארז ייצא בתאריך ה- 05/04/2023, ומה שמעניין אותנו בכול זה, הוא כמובן הציור של האריזה שפורסם, שנראה ממש נחמד.
וזהו, אלה כל הידיעות שלנו. מקווה שהפוסט עזר להקל את ההמתנה לקוד ארק, וחשוב מכך, העלה את הציפיות וההתרגשות לקראתו, ובכול מקרה, עד הפעם הבאה – נתראה בתגובות 🙂 .
וואי מחכים לפרקים הבאים! נראה שהעלילה תתחיל להשתפר קצת סוף סוף תודה על הפוסט והמידע מעניין 🙂
אני מוכן להתחייב שהיא תשתפר… במיוחד מה שיהיה במרץ.
ובכייף 🙂 .
תודה על כל המידע! מוסיף קצת הייפ לארק של קוד.
בשמחה 🙂 ואין ספק שזה מוסיף הייפ, אני ממש מצפה לאדפטציה שלו.
כל הכבוד לך על הפירוט הארוך והמדויק לגבי כל הדברים שמצוינם בפוסט. שאפו.
תודה רבה 🙂 .
תודה רבה! ממש מעניין
והתחרות הזאת של האיורים של הטיימסקיפ מגניבה בטירוף 🙂
ידוע כמה ווליומים יהיו למנגה של סאסקה? בעיקרון לפי הפרקים די ברור מה יהיה ההמשך פחות או יותר במנגה. השאלה אם אחרי הסיפור הזה של הכלא מתכננים להמשיך במנגה לעוד סיפור/ משימה בהקשר של סאסקה? כולי תקווה שיהיה איזה המשך.. אבל לא הצלחתי למצוא תשובה לזה
בכייף 🙂 .
כפי שכתבתי בפוסט, המנגה תחגמר בווליום 2. היא לא תמשיך לאף סיפור מעבר לזה של הנובל עליו היא מבוססת, והסוף שלה גם כנראה יהיה שונה משל הארק באנימה – כי הנובל הוא השני מתוך טרילוגיה, מה שאומר שהסוף דיי פתוח ונארוטו עוד לא מבריא בסוף. באנימה התייחסו בקושי לקאקאשי רטסודן, אבל לא הראו כמעט שום דבר (כולל קרב שלו עם צבא של 300 איש שמחזיקים בנשק צ׳אקרה מיוחד של האגורומו עם היכולת להציף מדינה שלמה במים ולהחריב אותה), ודילגו לגמרי על הנובל שסוגר את הסיפןר – נארוטו רטסודן, ולכן נארוטו הבריא יש בסוף הארק הזה. כמו שציינתי קודם, לדעתי במנגה יעשו סוף פתוח ונאמן לנובל – ואולי בעתיד גם נקבל מנגות לקאקאשי רטסודן ונארוטו רטסודן (אבל כרגע אין על זה שום מידע). נקווה שכן, כי אלה סיפורים מעולים…
וואו. איזה עדכון מושקע!!!!
תודה רבה על זה!
ממש נהינתי לקרוא, להתעדכן, וללמוד קצת על מאחורי הקלעים
תודה ובכייף 🙂 .