שלוםם לכולם!
הגענו לרגע שכולנו ציפינו לו,
חזרנו אל פרקי העלילה של המנגה – הידד!

לכל אלה שלא קוראים את המנגה…
נסו לעשות סוויץ' בראש ולחזור לנקודת הזמן באנימה
שבה סאסקה, נארוטו, בורוטו וקאוואקי חזרו לכפר אחרי שהביסו את ג'יגן במימד ההוא.
משם העלילה של הפרק ממשיכה, אני עושה לכם פשוט סדר.
רצף הזמן עלול לבלבל במיוחד אחרי שהכניסו את סאסקה רטסודן לבורוטו.

אז הפרק הזה היה נחמד, חוץ מהעובדה שבגלל שניסו להחזיר אותנו לעלילה בבת אחת,
אז עשו את החזרה קצת שונה מבמנגה, חתכו קצת קטעים בדומה למה שעשו בסאסקה רטסודן..
החזרה הרגישה לי לא קשורה אחרי כל הפילרים שדחפו לנו, אבל אפשר להתמודד עם זה.

חזרנו מספרד ביום רביעי בלילה, חזרנו בשלום כדי להמשיך להוציא לכם פרקים
אז אל דאגה ותודה לכם על הסבלנות וההמתנה 🙂
בנוסף אני רוצה שתודו כאן בתגובות לעידו התותח שהתנדב לעזור לנו בתרגום ובתזמון הפרק,
בזמן שהיינו בחו"ל ובזכותו קיבלתם פרק מהר יותר 3:

את החפירה על הטיול אתן ללין לרשום בפוסט הבא כמו תמיד חחח

פרק 287:
זה הזכיר לי את הקטע הראשון, בפרק הראשון של בורוטו, רק כשהם עדיין צעירים…
אתם בטח מחכים כמוני לרגע שנגיע לשם הא?

דרייב | מגה | טורנט |טלגרם

צפייה נעימה ושבת שלום!
*הדרייב עדיין בעיבוד, זו לא בעיה, זה עניין של זמן. תורידו אם זה לא נותן לכם לצפות.

7 thoughts on “בורוטו פרק 287 – חוזרים לעלילה!

  1. ברוך הבא, מקווה שעשיתם חיים!!(נראה כבר כמה בפוסט של לין :D)
    תודה רבה לעידו על החיזוק וכמובן לכולכם על הפרק הזה
    סוף סוף פרק קאנון אחרי שנה או יותר..

    תודה שוב ושבת שלום!

  2. ברוכים באים ותןדה על התרגום!! וגם לעידו שאני לא מכירה חח יותר את לין ואיתי 🙂 תודה רבה

    • עידו פעיל יותר בקריספי סאב – והוא היה מאוד פעיל בעבודה שלהם על בליץ׳ החדשה לפני כמה חודשים. אולי משם תזהי…

  3. פרק… סביר? בינוני כזה? לא מדהים למען האמת.

    Spoiler
    מתחילים עם שחזור של השיחה האחרונה בין קוד לאישיקי, אותה כבר ראינו בפרק 219. עם זאת, האנימה חידשה את הסצינה, והוסיפה לשיחה שלהם את כל החלקים החשובים שנחתכו מגרסתה המקורית ב- 219, כמו הזכרתו והצגתו של אל האוטסוטסוקי. דבר נהדר כמובן, כי אני עוד אז – לפני יותר משנה – התלוננתי על פרק 219 שהוא חתך דברים הכרחיים לסיפור, ואני לא מבין מה האינטרס מאחורי הוצאתם. למען האמת, אני עדיין לא מבין מהו, אבל העיקר שהראו את זה בסוף. מה שלא אהבתי בסצינה הזאת, עם זאת, וזה משהו שנכון לאורך כל הפרק, הוא שהיא הרגישה מאוד מזורזת. לא יודע אם זה אולי רק אני, אבל לאורך כל הפרק (חוץ מהקטע של איידה בסוף) הרגשתי שבין אם זה הדיאלוג ובין אם זה האקשן, כל הדמויות נורא ממהרות לדבר ולפעול על-מנת לאפשר לכול הסיפור של הפרק להידחס לתוך 24 הדקות שלו. רגעים כמו אל האוטסוטסוקי, הקרב של קוד בפרק, והשיחה בין בורוטו לקאוואקי על ההר, צריכים להתקדם מעט יותר לאט כדיי להשאיר את התחושה העוצמתית המתאימה – ועם כמה שהמנגה של בורוטו נוטה להיות לא משהו בתזמון ובניית פאנלים לקראת רגע השיא של הסצינה (מה שלמשל הפך את המוות של קוראמה ללא מרגש כמעט בכלל במנגה), היא עדיין עשתה את כל הדברים האלה הרבה יותר טוב מהאנימה לדעתי, וגרמה להם להרגיש הרבה יותר עוצמתיים וחשובים.
    לאחר הפתיח, שהקליפ שלו מעט עודכן והוסיפו תנועה ואנימציה בחלקים שבהם עד עכשיו פשוט ראינו ציורים עומדים של דמויות, אנחנו ממשיכים את הפרק, ומגיעים לקרב של קוד שציינתי קודם. הקרב של קוד עם האנשים של בורו היה דיי נחמד, עם כמה קטעי אנימציה לא רעים בכלל, במיוחד בהתחשב בזה שהוסיפו הרבה מאוד פילר (במנגה, אם אני זוכר נכון, הוא נגמר ישר אחרי שקוד הגיע עם האצבע לגרון של ההוא השני, ואז הוא פשוט הרג אותו והמשיך הלאה). עם זאת, גם היו קטעים שנראו ממש לא משהו, כמו הנפילה הראשונה של ההוא הלא לבוש שנלחם בקוד, וגם הרעיון הכללי של להמציא חבר בכת של בורו שנלחם בכך שהוא מזריק לעצמו טונות של סמים הרגיש… דיי מוזר, ולא קשור, למען האמת. ושלא תטעו לרגע, האנימציה בקרב הזה ממש לא כשלה מעט לפעמים כי לא הביאו אנשים ברמה לעבוד עליו. על הקרב הזה עבדו כמה אנימטורים מעולים, וביניהם קיוהיי אבטה (Kyohei Ebata) – שעבד על סרטון ״הדרך של נארוטו״ שיצא לפני כמה חודשים וריגש את כולנו, ו- Evaoki – שעבד על האנימה החדשה של בליץ׳, על מושוקו טנסיי, על בלו לוק, ועוד. הבעיה באנימציה בכלל לא נובעת מחוסר בכישרון, אלא מחוסר בזמן. אנשים שעבדו על הפרק שיתפו קצת ממאחורי הקלעים, וממה שסופר לנו זה נראה כי הפרק עבר סוג של גיהנום הפקתי. האנימטורים לא קיבלו אפילו קרוב לכמות הזמן שהם צריכים כדיי לספק עבודה ברמה שהם יודעים – עד כדיי מצב שהיה אחד שאמר כי הוא קיבל רבע שעה בלבד לצייר את הקטע של אל האוטסוטסוקי, ובאופן כללי היה בלגן גדול מאחורי הקלעים. זה לא משהו חדש לאנימה של בורוטו, ההפקה שלה ידועה בבלגן הגדול שהיא חווה כל הזמן ובשינויי האיכות הדרסטיים שהאנימה חווה כתוצאה מכך (הרמה של קאוואקי ארק לעומת הפונאטו ארק זה הבדל של שמיים וארץ), אבל הסיפור של רבע השעה הוא הכי קיצוני שלפחות אני מכיר. וכן, זה גורלה של אנימה שבועית לחוות לחץ זמן הפקתי רציני ובעיות כאלה מאחורי הקלעים, אבל ממש לא ברמה הזאת. תראו את וואן פיס, היא אנימה שבועית בדיוק כמו בורוטו, והיא נראית בכול שבוע ושבוע – גם בפרקים הפחות מוצלחים שלה – יותר טוב מרוב האנימות העונתיות שיוצאות. כמובן שאני לא מצפה מבורוטו לזה, כי וואן פיס היא פרוייקו גדול הרבה יותר ורווחי הרבה יותר, והסטודיו שלה גדול פי כמה וכמה מכול סטודיו אחר ביפן מבחינת כוח אדם, אבל העובדה הברורה היא שבורוטו צריכה להיראות יותר טוב מזה. מישהו בתפקידים העליונים של ההפקה ממש מפשל עם גיוס אנימטורים ואנשי צוות לפרקים וחילוקם באופן יפה בין הפרקים כך שתתאפשר איכות יחסית קבועה, וזה ללא ספק מורגש מאוד בצפייה בסדרה.
    ובחזרה לפרק עצמו… (סטיתי מהנושא לגמרי חחחחח)
    אנחנו רואים בקונוהא את השיחה של נארוטו עם שיקאמארו וסאי – שיחה שיצרה אלף ואחד מימים על נארוטו מהייטרים שצחקו על-כך שהוא נראה כמו גובלין לשתי שניות מהפרק ואוי אוי אוי איזה אסון זה בורוטן היא כזאת סדרה גרועה (מצטער אבל זאת ליצנות לבכות על זה), ומשם ממשיכים לשיחה בין שיקאמארו לאמאדו. בסצינה הזאת האנימה הכניסה רפרנס ממש מגניב ויפה לקוראי המנגה, שרומז למשהו שנראה בהמשך הארק – אז אם אתם קוראי מנגה, ממליץ לחזור לקטע הזה ולהסתכל על מה שהיה לייד הכוס של אמאדו…
    משם ממשיכים לשיחה בין בורוטו לקאוואקי על הר פרצופי ההוקאגה, שכבר ציינתי קודם ואין לי כל-כך משהו להוסיף, אז נמשיך ישירות לחלק הטוב ביותר בפרק – חשיפתה של איידה. האיור בחלק הזה היה מטורף עם תשומת לב פסיכית לפרטים וקומפוזיציה מדהימה (בדומה לסצינת הטבעת שכתבתי עליה לפני כמה שבועות), ואם תשימו לב, ברגע הממש אחרון של הפרק כבר אפשר לקלוט רמז לכוחה של איידה – דרך הצבע הוורוד שמתפרש על כל המסך… מוזמנים לנסות לנחש למה הוא רומז, זה לא מאוד מסובך.

    וזהו, זה הפרק. בגדול הוא היה לא רע, אבל גם יש בו כמה בעיות מאוד מורגשות שהופכות את החזרה הזו למנגה קאנון להרגיש… מעט לוקה בחסר. אבל היי, אני עדיין בטוח ללא שום ספק שהם יעשו את הרגעים הגדולים של הארק כמו שצריך, וכשזה יקרה, כל האינטרנט יתחרפן מהאנימה – בדיוק כמו ב- 2021, אם לא יותר.
    עד אז, תודה על התרגום, ונראה לי שכדאי שאלך לישון…

  4. סוף כל סוף חזרנו אל המנגה, אני אסיר תודה על העבודה שלכם, בחיי אני צופה בבורוטו כבר הרבה זמן והייתי סוג של מעריץ עד שעזבנו לשנה וחצי פילרים האלה (ולא פילרים סבבה כמו ההיעלמות של מיטסוקי והחזרה בזמן, סתם פילרים "בררה") אבל חזרנו ואני מקווה שגם "תור הזהב" של בורוטו יחזור.

סגור לתגובות.