רקע ואפיון 
האשיראמה הוא ההוקאגה הראשון. האשיראמה נולד לשבט הסנג'ו אשר ביחד עם שבט האוצ'יהא הקימו את כפר קונוהא. האשיראמה הוצג כאיש רגוע ושליו מאוד, אכפתי, בעל כריזמה ונאמנות, ובעל מיומנויות של משא ומתן. הוא ראה את האנשים בקונוהא כמשפחה אחת, וזאת התכונה שנסה ללמד אחרים. הוא היה איש מומחה וחזק, שעבר את יכולות האימון של סארוטובי. הוא היה הראשון שהאמין כי כל תושבי קונוהא צריכים להיות נאמנים ואמינים אחד לשני, ושקאגה צריך להסכים להגן על הכפר שלו, אפילו במחיר חייו. התנהגותו שימשה כדוגמא לאחרים, והיא נקראת כיום "רצון האש".
תוצאת תמונה עבור ‪hashirama senju‬‏

חייו
כאשר האשיראמה היה ילד, שררה מלחמה גדולה בין השבטים סנג'ו, אוצ'יהא והאגורומו. מלחמה זו גבתה קורבנות רבים והיתה כל כך מסוכנת, עד ששינובים לא יכלו לומר את שם משפחתם אם פגשו אדם חדש.
באותה תקופה, האשיראמה ומאדארה התחברו.
אחיו הקטן של האשיראמה, קאוואראמה, נהרג באחד הקרבות בהיותו בן 7.
כאשר איטמה, אחיו השני של האשיראמה, בכה בלוויה, אביו אמר לו שלא יתאבל, כי שינובים לא מתאבלים. האב ממשיך ואומר שבנו מת כשינובי מן המניין ושהמלחמה גובה קורבנות רבים. בתגובה, האשיראמה שאל האם גם ילדים צריכים להקריב את עצמם.
אביו זעם, וטען שלקרוא לקאוואראמה "ילד" זה חוסר כבוד כלפיו. הוא מכה את האשיראמה, שלאחר מכן אומר שלדעתו עולם השינובים משוגע. אביו התקדם לעברו כדי להכותו שוב, אך טוביראמה, אחיו של האשיראמה, עצר אותו ואמר שהאשיראמה עצוב ממות אחיו.
לאחר מכן, האחים מדברים ביניהם ומעלים תקווה לעולם טוב יותר ללא מלחמות.
זמן מה לאחר מכן, איטמה, אחיהם הצעיר של האשיראמה וטוביראמה, נהרג בקרב.

האשיראמה, שבור, הולך לשפת הנהר לבכות על מותו של אחיו. הוא פוגש שם במאדארה ולומד שלמאדארה היו ארבעה אחים שנהרגו במלחמה. האשיראמה שואל את מאדארה אם ישנו סיכוי שהצדדים הלוחמים ידברו ביניהם ומאדארה אומר להאשיראמה שהוא מקווה למצוא דרך שבה שני הצדדים ידברו אחד עם השני במקום להילחם.

תוצאת תמונה עבור ‪young madara and hashirama‬‏

לאחר כמה ימים, האשיראמה ומאדארה ישבו על ראש הר וצפו בנוף. האשיראמה סיפר למאדארה על החלום שלו- לבנות במקום ההוא בית ספר שיתמקד ביכולות ובכוחות של התלמידים שלו ושילדים לא יצטרכו לצאת לשדה הקרב ולמות. מאדארה סיפר להאשיראמה על אחיו הצעיר, היחיד שנשאר לו, ושהוא ייגן עליו בכל מחיר.

כשהאיש ראמה ומאדארה נפרדו כל אחד לדרכו, טוביראמה אמר להאשיראמה שהם צריכים לדבר. בשיחה היה מעורב גם אביהם, בוטסומה. בוטסומה אמר להאשיראמה שמאדארה הוא שינובי עילאי משבט האוצ׳יהא. הוא הזהיר את האשיראמה שלא לבטוח במאדארה. לבסוף, האשיראמה קיבל משימה מאביו- לעקוב אחרי מאדארה ולרגל אחרי שבט האוצ׳יהא. אם מאדארה ייגלה את האשיראמה- האשיראמה יצטרך להרוג אותו.

לאחר כמה ימים, האשיראמה ומאדארה נפגשים ומקפיצים אבנים אחד לשני. על האבן שהאשיראמה קיבל היה כתוב ״ברח״ ועל האבן שמאדארה קיבל היה כתוב ״מלכודת״. כל אחד מהם הבין שבני השבט השני טמנו לו מלכודת.

בינתיים, בוטסומה וטוביראמה סנג׳ו נלחמו נגד טאג׳ימה ואיזונה אוצ׳יהא (אביו ואחיו של מאדארה). כאשר הילדים נלחמו זה בזה, האבות זרקו כלי נשק כל אחד על הילד מהשבט האויב, במטרה להרוג אותו. ההתנקשות לא הצליחה. מאדארה והאשיראמה זרקו כל אחד את האבן שלו על כלי הנשק שכוון על טוביראמה ואיזונה. מאדארה כעס על האשיראמה ושמי בני הסנג׳ו האחרים על כך שניסו לפגוע באביו ובאחיו. הוא אמר להאשיראמה שהקשר שלהם מסתיים, ושמעתה יהיו אויבים. האשיראמה מנסה לשכנע את מאדארה שיחזור להאמין ברעיונות ששניהם האמינו בהם, אך מאדארה אמר שזה בלתי אפשרי, כי הוא אוצ׳יהא והאשיראמה הוא סנג׳ו. באותה שיחה, מאדארה העיר את השארינגאן שלו.

כשבגר, האשיראמה היה המנהיג של שבט הסנג'ו, אשר נחשב לאחד מהשבטים החזקים ביותר בעולם ביחד עם שבט האוצ'יהא. בגלל זה, כאשר צד אחד שילם לשבט הסנג'ו שילחמו בשבילו, הצד השני שכר את שבט האוצ'יהא, וזה גרם להרבה סכסוכים ובעיות בין שני השבטים. לבסוף שני השבטים התעייפו ממלחמות, ולכן האשיראמה ניגש אל שבט האוצ'יהא והציע הפסקת אש. מאדארה סירב, וטען שהם לא שווים, משום שכל אחיו מתים, בעוד של האשיראמה נותר אחיו טוביראמה. מאדארה נותן להאשיראמה בחירה- להרוג את טוביראמה או להתאבד, בטענה שרק כך יהיו שווים וכך יוכל שבט האוצ׳יהא לבטוח בשבט הסנג׳ו. האשיראמה מודה למאדארה על כך שהוא יכול לא להרוג את אחיו ובוחר להתאבד, אך מאדארה עוצר אותו והם הקימו ברית בין השבטים. כתוצאה מהברית הנוצרה בין שני השבטים, הוקמה קונוהא. כאשר שני השבטים החליטו מי יהיה המנהיג של קונוהא, נבחר האשיראמה לתואר ההוקאגה הראשון. המועמד השני היה מאדארה, אך טוביראמה טען ששבט האוצ׳יהא והכוחות של העיניים שלהם מסוכנים ושמאדארה לא מתאים להנהיג את הכפר. 

מתוך חשש ששבט הסנג'ו ידכא את שבט האוצ'יהא, מאדארה עזב את הכפר וקרא את האשיראמה לקרב על שלטונו. אחרי קרב קשה הכלל את זימון הקיובי, האשיראמה גבר על מאדארה. לאחר הקרב, אשתו של האשיראמה (מיטו אוזומאקי) הפכה להיות הג'ינצ'וריקי הראשונה של הקיובי. בעקבות תוצאות הקרב, האמינו כי מאדארה נהרג, ולכן הקימו את עמק הסוף. בזמן לא ידוע במהלך חייו, האשיראמה גילה מגילה אשר בה חתומים המון טכניקות מכל הסוגים, אך טכניקות אסורות, ולכן שמר אותו בכפר. בנוסף על כך, בעוד זמן לא ידוע, האשיראמה גבר על קאקוזו (אשר נשלח להתנקש בחייו על ידי טאקיגאקורה- כפר המפל). בשלב מסוים, האשיראמה קיבל יכולות מסוימים לשלוט בביג'ואים, ולכן הוא פיזר אותם בין הכפרים כדי לפזר את כוחם ולשמור על איזון, ותוך כדי ניסיון להפסיק את מלחמת עולם השינובים הראשונה, מה שלא קרה, מכיוון שלבסוף היא פרצה.
לאחר כמה זמן, האשיראמה ואחיו הצעיר (טוביראמה סנג'ו) אימנו את סארוטובי הירוזן.
האשיראמה מת בתקופה ששררה מלחמות אשר קונוהא השתתפה בהן. תפקידו של האשיראמה, תפקיד ההוקאגה, הועבר לידי אחיו הצעיר, טוביראמה- ההוקאגה השני.

הופעתו בעונות הישנות- הפלישה לקונוהא
לאחר הרבה זמן בקבר, אורוצ'ימארו מעיר את האשיראמה וטוביראמה בעזרת טכניקת ה"אדו טנסיי" במטרה להלחם בסארוטובי במהלך הפלישה. האשיראמה ואחיו היו עצובים שהם יצטרכו להלחם בתלמידם האהוב, אך אורוצ'ימארו הטמיע בתוכם חותם אשר מאלץ אותם להלחם בו, ובנוסף על כך החותם מעלים את אישיותם. סארוטובי התאפס על עצמו והבין שהם לא הם יותר, ותכנן להרוג אותם. הוא השתמש בטכניקת כדור אש גדול, אך טוביראמה הגן עליו ועל האשיראמה עם קיר מים, ולאחר מכן המתקפה חזרה בחזרה אל סארוטובי, והאש נהדף עוד פעם. במהלך הקרב, האשיראמה עשה הרבה נזק בעזרת שיתוף פעולה עם מתקפותיו של אחיו. האשיראמה משתמש באלמנט העץ החזק שלו, ומאלץ אץ סארוטובי לזמן את הזימון שלו- אנמה מלך הקופים, ובאותו זמן הראה כישורי טאיג'וטסו מדהימים. בסופו של דבר, נשמתו ונשמת אחיו נחתמו על ידי סארוטובי בטכניקת "שיקי פוין", בה המשתמש מקריב את נשמתו למלאך המוות בתמורה למוות של אחרים, אך סארוטובי השתמש גם בכפילי הצל שלו כדי שהם יקריבו את עצמם כדי לחתום את נשמותיהם, כדי לשמור את נשמתו בשביל זאתי של אורוצ'ימארו. זמן קצר לפני שנשמתו נחתמה, הוא התנצל בפני סארוטובי על הצרות שגרמו.

שימוש ב- D.N.A
בשלב מסוים בעלילה, אורוצ'ימארו מנסה לעשות ניסויים בהשתלת D.N.A של האשיראמה לתוך 60 תינוקות. מסתבר שכל הילדים לא שרדו את הניסוי, חוץ מילד אחד, שאות ואנחנו מכירים כיאמאטו (ו בשמו האמיתי- טאנזו). בנוסף על ניסוי זה, גם דאנזו עבר ניסוי דומה בעזרת אורוצ'ימארו. הניסוי הצליח וה- D.N.A נקלט בגופו של דאנזו, ביד ימין. הוא עשה זאת בתקווה שיוכל לשלוט בקיובי כמו האשיראמה, כדי לחזק את כוחו הפיזי וגם כדי לשמור על עשרת השארינגאנים שלו אשר נמצאים על ידו הימנית, ושזה יעזור לו להשתמש בטכניקה שלו- קוטואמאטסוקאמי, בזמן קצר יותר אשר יכל להשתמש בה קודם.
חלק מן המורשת של האשיראמה, היא האופי שלו, והתנהגותו. התנהגות האשיראמה ידועה גם בתקופה של הסדרה כ"רצון האש". מאדארה טוען שנארוטו מכיר בהתנהגותו את תכונותיו של האשיראמה.

- (הזרוע של דאנזו משחררת עץ בעזרת ה- D.N.A)

ספוילרים (על השימוש) מסומנים:

בזמן לא ידוע, מאדארה לקח דגימות D.N.A האשיראמה בקרב הסופי ביניהם, והשתמש בהם כדי ליצור את זטסו, ולאחר שחטף את יאמאטו, הוא השתמש בתאים של האשיראמה כדי לחזק את צבא הזטסויים הלבנים, למרות שהשימוש באלמנט העץ שלהם לא היה חזק בכלל, ולא התקרב לרמת השימוש באלמנט של האשיראמה, או אפילו של יאמאטו. כנראה שהתאים של האשיראמה הגבירו את כמות הזטסויים הלבנים שנוצרו (כ- 100,000). מאדארה שתל גם כמה תאים במפקדה שלו, מה שגרם לצמיחה של עץ הדומה לגופו של האשיראמה. 

סגנון לחימה
האשיראמה הוא אחד השינובים החזקים ביותר בעולם. הוא מונה גם להוקאגה הראשון של קונוהא, ניצח את מאדארה ואפילו הצליח לשלוט בקיובי. האשיראמה הוא בן לשבט הסנג'ו, ולכן הוא שלט בטכניקת זמן וחלל (הראתה רק במנגה).

קקאי גנקאי: מוקטון (אלמנט עץ)
אלמנט העץ הוא אלמנט טבע משוכלל המשלב אלמנט אדמה אלמנט מים כדי ליצור עץ/ עץ חי. השימוש באלמנט יכול להיות מכל מקום, ואפילו יכול להתקיים על גוף המשתמש עצמו (כמו שרואים בסדרה, יאמאטו יכול להפוך את הידיים שלו לעץ). אלמנט העת גם משומש בסדרה לטכניקת חתימה מסוימת, חתימת הנחש (שיאמאטו משתמש בה). האשיראמה החזיק בפוטנציאל לשילוב שני האלמנטים, ולפי מה שסיפרו, הוא היחיד משבטו שיכל להשתמש בשילוב אלמנטים זה. בעזרת העצים, הוא הצמיח עצים ששימשו לבסיס הקמת קונוהא. (על עוד שימושים באלמנט המוקטון תוכלו לקרוא ב" שימוש ב- D.N.A").

 

מוקטון היג'וטסו: ג'וקאי קוטאן
טכניקה זו פותחה ע"י האשיראמה. בטכניקה זו האשיראמה מאלץ עצים לצמוח על איזור מסוים., וברמת צפיפות הנקבעת ע"י המשתמש. ע"י תמרון צ'אקרה, המשתמש משנה את תזוזת העצים ואף מצמיח חדשים למטרה אותה רואה לנכון (התקפה, הגנה וכו'). יתר על כן, טכניקה זו יכולה לתפוס את היריב באותו זמן.
תוצאת תמונה עבור ‪hashirama jukai koutan‬‏

 

קוקואנגיו נו ג'וטסו
טכניקה זו משפיעה על ראייתו של הקורבן, ומעוורת אותו. לא משנה מה יכולת ראייתו של היריב, טכניקה זו מעוורת את היריב לגמרי, והם לא יכולים לראות את המשתמש. טכניקה זו, אם חושבים קצת אחרת, גורמת למשתמש להיות בלתי נראה כלפי יריבו. למרות שטכניקה זו מעוורת את היריב, היריב יכול עדיין לחוש, לשמוע ולהריח את המשתמש.
האשיראמה השתמש בטכניקה זו רק במנגה של נארוטו, אך לא באנימה (מתקפה זו היא לא ספוילר, פשוט האני מטורים החליטו האשיראמה לא ישתמש בזה).

 

הוקאגה-שיקי-ג'יג'ון-ג'וטסו: קאקואן ניטאן סוישו 
טכניקה זו מנצלת את כוחו האדיר של אלמנט העץ כדי לדכא צ'אקרה של ביג'ו. כדי להפעיל את טכניקה זו, הכרחי שלג'ינג'וריקי יהיה את שרשרת הקריסטל של ההוקאגה הראשון, כדי שיגיב לצ'אקרה שלו (לפחות יאמאטו אמר שזה הכרחי בשבילו). בזמן השימוש, בידו של המשתמש ייכתב הסימן (座) שפירושו "שב", ולאחר מכן ע"י נגיעה בצ'אקרת הביג'ו שיצאה בצורת זנבות מגופו של הג'ינג'ורריקי, המשתמש מדכא את הצ'אקרה של הביג'ו. המשתמש מדכא את הצ'אקרה כאשר הג'ינג'וריקי בתוך איזור המתוכם ע"י עשרה או אחד-עשר עמודי עץ.

צ'וג'ו קבוטסו

Chōjō Kebutsu
המשתמש בטכניקה זו מזמן פסל מעץ בעל אלפי ידיים, אשר מטיחות מכות חזקות במטרה.

מוקוטון- מוקוריו נו ג'וטסו/מוקוג'ין נו ג'וטסו

תוצאת תמונה עבור ‪hashirama wood dragon‬‏
בטכניקה זו, המשתמש יוצר אדם/דרקון מעץ שמשמשים למטרות התקפה והגנה.

טכניקת זימון- גוג'ו ראשומון


בטכניקה זו, המשתמש מזמן חמישה שערים אשר משמשים להגנה מפני מתקפות רבות עוצמה. בנוסף, השערים נותנים למשתמש יכולת לשנות את כיוון המתקפה ולהסיטה ממטרתה המקורית.

סנפו מוקוטון- שין סוסנג'ו

Shin Sūsenju

בטכניקה זו, המשמש יוצר פסל ענק בעל אלף ידיים הניתן לשליטת המשתמש. הטכניקה הזאת נוצרת בסייג' מוד. הפסל יכול לשמש כהגנה מיצורים כמו הביג'ואים וממתקפות כמו סוסאנואו ויכול לשמש ללכידת עצמים גדולים, כמו הביג'ואים.

סייג' מוד

תוצאת תמונה עבור ‪hashirama senju‬‏

בטכניקה זו, המשתמש אוגר צ'אקרה מהטבע, וכך מגדיל את עוצמתו. בנוסף, שליטה באנרגיה זו מאפשרת למשתמש להשתמש בטכניקות מיוחדות שאינו יכול להשתמש בהן במצבו הרגיל (כמו הפסל בעל אלף הידיים של האשיראמה).